Мартин Григоров е усмихнат млад човек, който ни разказва повече за необятния свят на игрите. Тази седмица той ще бъде един от лекторите на Game Dev Summit Monthly – Season 2 в кино „Cabana“, а днес го разпитваме за всичко интересно около събитието и още…
Здравей, Мартин! Представи ни се…
Здравейте, казвам се Мартин Григоров. Изпълнителен директор и съосновател съм на Seven Bulls Games Ltd. Това е втората ми компания за гейм дивелопмънт. С първата ни компания успяхме да публикуваме мобилна игра с Electronic Arts. След това 2013-та година основахме Seven Bulls Games. 2014 година измислих маркетингова стратегия, с която успяхме да постигнем над 30 милиона сваляния на игрите ни.
Кога започна да се занимаваш с игри?
Истината, е че още от ученик в средното училище имах желание да се занимавам с разработването на игри и правех малки прототипчета, колкото да научавам различни подходи в разработването им. Професионално се занимавам със създаването на мобилни игри от края на 2010-та година насам. Заедно с моят колега от университета Иван Йосифов решихме да правим мобилни игри за iPhone, като тогава никой от нас не беше докосвал такъв телефон. Шест месеца разработвахме такава игра без дори да сме видяли дали ще работи на телефон. Накрая тествахме играта на iPhone 3GS, оказа се, че сме свършили добра работа и всичко работи. Когато я пуснахме си представяхме, че ще постигнем невиждани успехи, но всъщност направихме само около 500 безплатни сваляния и 3-4 платени. Най-важното, е че това не ни накара да се откажем, а започнахме да учим много за пазара и да правим още повече опити на него.
Какво представлява работата ти на Главен изпълнителен директор и водещ програмист в Seven Bulls Games Ltd
Ние все още сме много малка компания и всеки един от нас изпълнява множество функции. Продуктите, които разработваме в момента са изцяло програмирани от мен. Докато правим нова функционалност всеки един от нас тества играта, за да намерим колкото се може повече проблеми. След това непрекъснато проучваме пазара и търсим различни маркетингови подходи и начини за монетизиране на игрите ни. Това да бъда Главен изпълнителен директор в моя случай означава, че се занимавам и с всички счетоводни и финансови въпроси свързани с фирмата ни.
Как минава един твой ден?
Най-основно с моя колега Иван, първо отговаряме, на всички съобщения, които получаваме от потребителите на играта ни денонощно. Преглеждаме статистиките свързани с маркетинга и монетизацията, които правим. След това започваме работата по самата игра, подобренията и оправянето на различни проблеми. Накрая може би е и най-забавната част от работата ни – тестването на направеното, понеже е свързано с това да играем нашата игра с различни хора по света.
Коя е любимата ти игра?
От нашите игри любима ми е последната, която разработваме – Counter Attack Multiplayer. От всички останали, като ученик любими ми бяха Half-Life, Heroes 3 и Need For Speed сериите. Все още често ги играя. От сегашните, играя предимно мобилни игри за разпускане и проучване на самия пазар и преките ни конкуренти.
Ако можеше да се превърнеш в герой от игра, кой би бил той?
Честно казано, не си спомням, дали съм си представял да бъде герой от дадена игра. По принцип съм увлечен към спортните коли и когато играя Need for Speed сериите най-много желание имам да бъда част от този игрален свят. В реалния живот се ограничавам до харесването и разумното шофиране на такива автомобили J
Къде играта и реалният свят се сливат?
За мен лично игрите са средство за забавление и разпускане. Сливането им с реалния свят, за мен е това, че отделяйки реално време получавам истинско забавление, особено когато играя Multiplayer игра с приятели. Mоже в този момент да не сме физически един до друг, но усещането, е че правим нещо заедно. Както когато сме навън в някой клуб и играем например билярд или боулинг.
Автор: Цветана Бонева
Снимки: Личен архив